Türkiye merkezli ödeme sistemi Craftgate İspanya pazarına açıldı, 2024’ün ilk yarısında 1 milyar 180 milyon euroluk ödeme tahsil etti 

Posted by

Craftgate, E-Ticaret ve Online İşletmelerin Ödemelerine Yönelik Hizmetler Sunuyor

Türkiye’de 2020 yılında hizmet vermeye başlayan ve kuruluşundan itibaren hızla büyüyen Craftgate, e-ticaret ve çevrimiçi işletmelerin ödemelerini kolaylıkla tahsil etmelerini sağlıyor. Şirket, ticari ortaklarının kullandıkları sanal POS’larının yanı sıra çeşitli ödeme ve elektronik para kuruluşlarıyla entegrasyon imkanı sunarak alternatif ve uluslararası ödeme yöntemlerini de destekliyor.

Platform, İspanya’daki satın alma bankalarına erişimi kolaylaştırmak için Redsys ile entegrasyon sürecini tamamlamak üzerine çalışıyor. Ayrıca, Bizum gibi popüler ödeme yöntemlerine de destek vererek e-ticaret platformlarının, özellikle Shopify, PrestaShop ve WooCommerce gibi yaygın kullanılan platformlarla uyumlu çalışmasını sağlıyor.

Geçen Yıl İşlem Hacminde Büyük Bir Artış Gösterdi

Craftgate, kurulduğu günden bu yana işlem hacminde sürekli bir büyüme grafiği çiziyor. 2023 yılında geçen yıla kıyasla yüzde 443’lük bir artışla 1 milyar 100 milyon euro işlem hacmine ulaştı. 2024’ün ilk yarısında ise bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 176 artarak 1 milyar 180 milyon euroya yükseldi.

Şirket, büyüme hedefleri doğrultusunda önemli yatırımcılardan da destek alıyor. D4 Ventures ve Hepsiburada gibi fonların katılımıyla 2020 yılında 2 milyon dolarlık bir yatırım toplayan Craftgate, 2022 yılında ise bu rakamı 1 milyon dolar daha artırarak büyüme ivmesini sürdürdü.

İspanya, Stratejik Bir Pazar Olarak Görülüyor

İspanya, çevrimiçi ödemelerdeki artışın göz önüne alınarak stratejik bir pazar olarak değerlendiriliyor. Confianza Online verilerine göre, İspanya’da online alışverişler 2023 yılında yüzde 62 artış gösterirken kişi başı ortalama harcama ise 367,05 euroya çıktı. Bu tüketici davranışları, şirketleri farklı ödeme yöntemlerini entegre etmeye teşvik ediyor.

Craftgate, İspanya’daki genişleme stratejisi kapsamında Jorge Sorial’ı İspanya temsilcisi olarak atadı. Sorial, Amadeus ve Sage gibi büyük şirketlerde 25 yıldan fazla deneyime sahip bir lider konumunda. Yerel pazarda çevrimiçi ödeme yönetimini geliştirme potansiyeline işaret ederek, şirketin başarılı bir şekilde büyümeye devam edeceğine inanıyor.

Sorial, “Çözümlerimiz İspanyol şirketlerinin ödeme süreçlerini optimize ederek müşteri deneyimini iyileştirecek” şeklinde konuştu.

patronlardunyasi.com

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir